Εκπαιδευτικός Μουσικής - Κοινωνιολόγος
Γεννημένη στη Χίο το 1973, με καταγωγή από Λέσβο. Πέρασε στα δύο νησιά τα παιδικά και εφηβικά χρόνια. Τελείωσε το 1995 το τμήμα Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Παρακολούθησε σεμινάρια ψυχολογίας, εξελικτικής ψυχολογίας και διδασκαλίας σε παιδιά με ειδικές ανάγκες. Φοίτησε στο ωδείο Σκαλκώτα. Πήρε πτυχίο πιάνου με τη Γιούλη Τρούσσα και αρμονίας, αντίστιξης με το Νίκο Ντρέλλα με άριστα παμψηφεί. Παρακολούθησε στο διάστημα 1995 - 2002, μαθήματα /σεμινάρια φωνητικής, χορωδίας, διεύθυνσης χορωδίας με διοργάνωση του ωδείου Σκαλκώτα, του γενικού διευθυντή Γιώργου Παζαΐτη και καλλιτεχνικού διευθυντή Μιχάλη Τραυλού.
Στο διάστημα 1995 - 2002, συμμετείχε στην καλλιτεχνική ομάδα της Γιούλης Τρούσσα, δίνοντας συναυλίες στο ωδείο Σκαλκώτα, στην αίθουσα "Παρνασσός", στο πνευματικό κέντρο Κηφισιάς, σε διάφορους πολιτιστικούς κύκλους στη Λέσβο. Παίζει πιάνο, ακορντεόν. Μιλάει αγγλικά, ιταλικά. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός μουσικής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2003. Έχει δουλέψει συνολικά σε 20 σχολεία της Λέσβου και της Αττικής, Τα δύο τελευταία χρόνια έχει οργανική θέση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Γλυκών Νερών. Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια της συμβούλου Γεωργίας Μαρκέα (και άλλων συντελεστών), από το 2003 μέχρι σήμερα, με ενδεικτικά θέματα: η μεθοδολογία του μουσικού, οργάνωση εκπαιδευτικού υλικού για τη διεξαγωγή μαθήματος, Μουσική και έκφραση, Μουσική και παιδιά με ειδικές ανάγκες και ειδικές δεξιότητες. Διδάσκει μουσική σε όλες τις τάξεις του δημοτικού. Συμμετέχει από το 2003 σε πολλά εκπαιδευτικά/ευρωπαϊκά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με Εκπαίδευση και Αγωγή, όπως (ενδεικτικά) βία στα σχολεία, περιβάλλον, συναισθηματική αγωγή. Έχει οργανώσει πολυάριθμες συναυλίες με τους μαθητές της και θεατρικές παραστάσεις, έχοντας την επιμέλεια της μουσικής επένδυσης, διδασκαλίας τραγουδιού/χορωδίας και συντονισμού σκηνικής παρουσίας.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
Οδύσσεια, Η πόλη που δεν ήθελε τον πόλεμο, Μελοποιημένοι Έλληνες ποιητές, Παραδοσιακή μουσική /η ψυχή του Έλληνα, η παλιά Αθήνα, επτανησιακές καντάδες, ο Ελύτης και οι μούσες ταξιδεύουν στην Ελλάδα, Πώς πήραν τα λουλούδια τα ονόματά τους στην αρχαία Ελλάδα, μουσικές διαδρομές σε όλο τον κόσμο, αφιέρωμα στον Ελύτη, αφιέρωμα στον Καβάφη, αφιέρωμα στον ελληνικό κινηματογράφο, αφιέρωμα στη ροκ μουσική, αφιέρωμα στη μουσική της αρχαίας Ελλάδας, τα Χριστούγεννα του Σκρουτζ, πολλές άλλες Χριστουγεννιάτικες παραστάσεις. Έχει πολυπληθή χορωδία μαθητών στο σχολείο και πολυπληθή ορχήστρα από μελώδικες. Οργανώνει χορωδία εκπαιδευτικών (συμπεριλαμβανομένης διδασκαλίας τραγουδιού, συνοδείας μουσικού οργάνου και διοργάνωσης εκδηλώσεων). Συνεργάζεται με παιδιά που έχουν ειδικές ανάγκες / δεξιότητες στη διδασκαλία τραγουδιού, πιάνου, γενικής μουσικής εκπαίδευσης. Αναπτύσσει καινοτομία για τη διαθεματική εισαγωγή των νηπίων στη μουσική. Επίσης, εισαγάγει πρωτοποριακές μεθόδους ταχύρυθμης διδασκαλίας πιάνου για εφήβους και ενήλικες.
Η μουσική έχει τη δύναμη ν' αλλάξει τη ζωή σου!
Το πρόγραμμα αποτελεί μια εισαγωγή στην Τέχνη της Μουσικής. Αναλύονται βασικές έννοιες, όπως τι είναι ο ήχος, τι προσέχουμε όταν τραγουδάμε, πώς συνοδεύουμε τη μουσική που ακούμε χτυπώντας ρυθμό; Με ποιο τρόπο ηχογραφούμε τον εαυτό μας και πώς ακούμε ενεργητικά μουσική;
Αυτά κι άλλα, δοσμένα με εύληπτο και διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από videos, παρουσιάσεις και παιχνίδια!
Ένας νέος κόσμος ανοίγεται με τη Μουσική - μια παγκόσμια γλώσσα, που συνδέει όλους τους ανθρώπους πιο επιτυχημένα από οποιαδήποτε άλλη μορφή επικοινωνίας κι αλληλεπίδρασης.
Ας μην ξεχνάμε τα οφέλη της Μουσικής στην ανάπτυξη του εγκεφάλου ενός παιδιού, γνωστικά, μαθησιακά, συναισθηματικά, νοητικά, πνευματικά, το πιο αποτελεσματικό εργαλείο εκπαίδευσης, όπως επισήμανε ο Πλάτων 2500 χρόνια πριν. Το μέσο που ενεργοποιεί ολόκληρο τον εγκέφαλό μας. Που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας, γιατί η μουσική μάς κάνει πιο χαρούμενους.
Και το πιο βασικό απ' όλα; Η Μουσική είναι Σύντροφος για ολόκληρη τη ζωή μας!
Φωτούλα Καρατζάνου