Το διαδικτυακό εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές του πολιτιστικού προγράμματος Art-Wagons είναι ένα «ταξίδι» της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Απευθύνεται σε παιδιά που ζουν κυρίως σε απομακρυσμένες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας ηλικίας 7-12 χρονών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προβλήματα κίνησης, με νοητική υστέρηση, με αυτισμό, με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, με σύνδρομο Asperger, με σύνδρομο Down, με συμπεριφορικές και συναισθηματικές διαταραχές, με μαθησιακές δυσκολίες, με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα, είτε έχουν συμμετάσχει σε μαθήματα Μουσικής στο παρελθόν είτε όχι.
Το εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές ολοκληρώνεται σε 6 κύκλους. Ο κάθε κύκλος διαρκεί 5 εβδομάδες και περιλαμβάνει 5 videos-σταθμούς με οδηγό τη μουσική και θεματική το περιβάλλον (αστικό και φυσικό). Έχει στόχο τη γνωριμία και εξοικείωση με τον κόσμο της μουσικής και παράλληλα την ανάπτυξη της προσωπικότητας με την καλλιέργεια ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.
Το παιδί-«επιβάτης», αφού επιλέξει τον κύκλο (ημερομηνίες ταξιδιού) που επιθυμεί, καλείται να παρακολουθήσει ολιγόλεπτα videos στη διάρκεια των 5 εβδομάδων και να εργαστεί σε απλά ζητούμενα που θέτει κάθε φορά ο εκπαιδευτής-«μηχανοδηγός».
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, το παιδί-επιβάτης υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό ώστε μέσα από τους 5 videos-σταθμούς που αναπτύσσονται πάνω στον θεματικό άξονα «περιβάλλον» (αστικό και φυσικό) να κατανοήσει τις βασικές έννοιες της μουσικής, να εξερευνήσει το ηχητικό περιβάλλον, να τραγουδήσει, να γνωρίσει και να εξετάσει τη λειτουργία μουσικών οργάνων, να δημιουργήσει τα δικά του μουσικά όργανα, να αποδώσει ρυθμικά σχήματα, να εξασκηθεί στην ενεργή ακρόαση, να μετατρέψει το ηχητικό ερέθισμα σε εικόνα και κίνηση, να καλλιεργήσει τη φαντασία του, να αναπτύξει τη συγκέντρωση του και τελικά να δημιουργήσει τη δική του ιστορία.
Ενδείκνυται ιδιαίτερα για παιδιά που αγαπούν το παιχνίδι, τον πειραματισμό, την έκφραση και τη μουσική. Το εργαστήριο τα οδηγεί να ανταποκρίνονται καλύτερα στο τραγούδι, να συνοδεύουν ρυθμικά τη μουσική και να αποκτούν πιο ενεργητική ακρόαση. Βιώνοντας την εμπειρία αυτή, ανακαλύπτουν ότι η μουσική βρίσκεται παντού, είναι βασικό συστατικό της καθημερινής μας ζωής.
Ο τρόπος παρουσίασης είναι ελκυστικός, εμπεριέχει το στοιχείο του παιχνιδιού και της έκπληξης και ταυτόχρονα είναι σχεδιασμένος με γνώμονα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι οδηγίες από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό δίνονται με τρόπο απλό και εύληπτο, ώστε να είναι κατανοητές από όλα τα παιδιά-επιβάτες, ενώ προβλέπεται εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη και ενθάρρυνση σε κάθε παιδί-επιβάτη που το χρειάζεται. Όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο, ο εκπαιδευτής-μηχανοδηγός επικοινωνεί συστηματικά με τον γονέα/κηδεμόνα που υποστηρίζει επικουρικά το παιδί-επιβάτη. Παράλληλα, η σχέση του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού με το παιδί-επιβάτη είναι ενεργητική. Μέσα σε ένα ασφαλές και οριοθετημένο πλαίσιο εκ μέρους του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού, δημιουργείται χώρος ελεύθερης έκφρασης, πειραματισμού και δημιουργικής έκθεσης. Το παιδί-επιβάτης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έχει την ευκαιρία να στείλει εργασίες και να λάβει αντίστοιχα καθοδήγηση, συμβουλές, διορθώσεις και προτάσεις.
Παράλληλα, καθώς το εργαστήριο αυτό εξελίσσεται στο σπίτι, τα μέλη της οικογένειας των συμμετεχόντων έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ενδεχόμενες νέες ικανότητες ή τρόπους έκφρασης του παιδιού ή ακόμη και νέες δυσκολίες και σε κάθε περίπτωση να βιώσουν μαζί του την ευεργετική σχέση της μουσικής με την προσωπική ανάπτυξη.
Στόχος του παιδιού-επιβάτη, αφού ταξιδέψει μέσα από τα 5 videos-σταθμούς, να δημιουργήσει τη μοναδική, προσωπική του ψηφιακή μουσική σύνθεση και να ολοκληρώσει έτσι το μουσικό του ταξίδι.
Οι ψηφιακές μουσικές ιστορίες όλων των παιδιών-επιβατών θα αποτελέσουν τα βαγόνια μιας εικονικής αμαξοστοιχίας (ψηφιακή σύνθεση όλων των μουσικών συνθέσεων) σε μορφή video, puzzle κλπ.
Το «ταξίδι» ολοκληρώνεται με μια ψηφιακή σύγχρονη συνάντηση. Όλες οι ψηφιακές εργασίες των παιδιών-επιβατών παρουσιάζονται στην ομάδα σε μορφή βίντεο, γίνεται συζήτηση αναστοχασμού πάνω στον κύκλο που προηγήθηκε και τα παιδιά-επιβάτες τραγουδούν την πρωτότυπη σύνθεση (τραγούδι) που διδάχθηκαν στους προηγούμενους σταθμούς.
Διάρκεια προγράμματος: 4 Οκτωβρίου 2021 - 5 Ιουνίου 2022
Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν 6 εργαστηριακοί κύκλοι.
1ος κύκλος: 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 - 7 NΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
2ος κύκλος: 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
3ος κύκλος: 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 & 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 - 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022
(20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ διακοπές Χριστουγέννων & Νέου Έτους)
4ος κύκλος: 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022
5ος κύκλος: 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022
6ος κύκλος: 2 ΜΑΙΟΥ 2022 – 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
Το διαδικτυακό εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές του πολιτιστικού προγράμματος Art-Wagons είναι ένα «ταξίδι» της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Απευθύνεται σε παιδιά που ζουν κυρίως σε απομακρυσμένες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας ηλικίας 7-12 χρονών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προβλήματα κίνησης, με νοητική υστέρηση, με αυτισμό, με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, με σύνδρομο Asperger, με σύνδρομο Down, με συμπεριφορικές και συναισθηματικές διαταραχές, με μαθησιακές δυσκολίες, με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα, είτε έχουν συμμετάσχει σε μαθήματα Μουσικής στο παρελθόν είτε όχι.
Το εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές ολοκληρώνεται σε 6 κύκλους. Ο κάθε κύκλος διαρκεί 5 εβδομάδες και περιλαμβάνει 5 videos-σταθμούς με οδηγό τη μουσική και θεματική το περιβάλλον (αστικό και φυσικό). Έχει στόχο τη γνωριμία και εξοικείωση με τον κόσμο της μουσικής και παράλληλα την ανάπτυξη της προσωπικότητας με την καλλιέργεια ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.
Το παιδί-«επιβάτης», αφού επιλέξει τον κύκλο (ημερομηνίες ταξιδιού) που επιθυμεί, καλείται να παρακολουθήσει ολιγόλεπτα videos στη διάρκεια των 5 εβδομάδων και να εργαστεί σε απλά ζητούμενα που θέτει κάθε φορά ο εκπαιδευτής-«μηχανοδηγός».
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, το παιδί-επιβάτης υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό ώστε μέσα από τους 5 videos-σταθμούς που αναπτύσσονται πάνω στον θεματικό άξονα «περιβάλλον» (αστικό και φυσικό) να κατανοήσει τις βασικές έννοιες της μουσικής, να εξερευνήσει το ηχητικό περιβάλλον, να τραγουδήσει, να γνωρίσει και να εξετάσει τη λειτουργία μουσικών οργάνων, να δημιουργήσει τα δικά του μουσικά όργανα, να αποδώσει ρυθμικά σχήματα, να εξασκηθεί στην ενεργή ακρόαση, να μετατρέψει το ηχητικό ερέθισμα σε εικόνα και κίνηση, να καλλιεργήσει τη φαντασία του, να αναπτύξει τη συγκέντρωση του και τελικά να δημιουργήσει τη δική του ιστορία.
Ενδείκνυται ιδιαίτερα για παιδιά που αγαπούν το παιχνίδι, τον πειραματισμό, την έκφραση και τη μουσική. Το εργαστήριο τα οδηγεί να ανταποκρίνονται καλύτερα στο τραγούδι, να συνοδεύουν ρυθμικά τη μουσική και να αποκτούν πιο ενεργητική ακρόαση. Βιώνοντας την εμπειρία αυτή, ανακαλύπτουν ότι η μουσική βρίσκεται παντού, είναι βασικό συστατικό της καθημερινής μας ζωής.
Ο τρόπος παρουσίασης είναι ελκυστικός, εμπεριέχει το στοιχείο του παιχνιδιού και της έκπληξης και ταυτόχρονα είναι σχεδιασμένος με γνώμονα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι οδηγίες από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό δίνονται με τρόπο απλό και εύληπτο, ώστε να είναι κατανοητές από όλα τα παιδιά-επιβάτες, ενώ προβλέπεται εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη και ενθάρρυνση σε κάθε παιδί-επιβάτη που το χρειάζεται. Όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο, ο εκπαιδευτής-μηχανοδηγός επικοινωνεί συστηματικά με τον γονέα/κηδεμόνα που υποστηρίζει επικουρικά το παιδί-επιβάτη. Παράλληλα, η σχέση του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού με το παιδί-επιβάτη είναι ενεργητική. Μέσα σε ένα ασφαλές και οριοθετημένο πλαίσιο εκ μέρους του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού, δημιουργείται χώρος ελεύθερης έκφρασης, πειραματισμού και δημιουργικής έκθεσης. Το παιδί-επιβάτης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έχει την ευκαιρία να στείλει εργασίες και να λάβει αντίστοιχα καθοδήγηση, συμβουλές, διορθώσεις και προτάσεις.
Παράλληλα, καθώς το εργαστήριο αυτό εξελίσσεται στο σπίτι, τα μέλη της οικογένειας των συμμετεχόντων έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ενδεχόμενες νέες ικανότητες ή τρόπους έκφρασης του παιδιού ή ακόμη και νέες δυσκολίες και σε κάθε περίπτωση να βιώσουν μαζί του την ευεργετική σχέση της μουσικής με την προσωπική ανάπτυξη.
Στόχος του παιδιού-επιβάτη, αφού ταξιδέψει μέσα από τα 5 videos-σταθμούς, να δημιουργήσει τη μοναδική, προσωπική του ψηφιακή μουσική σύνθεση και να ολοκληρώσει έτσι το μουσικό του ταξίδι.
Οι ψηφιακές μουσικές ιστορίες όλων των παιδιών-επιβατών θα αποτελέσουν τα βαγόνια μιας εικονικής αμαξοστοιχίας (ψηφιακή σύνθεση όλων των μουσικών συνθέσεων) σε μορφή video, puzzle κλπ.
Το «ταξίδι» ολοκληρώνεται με μια ψηφιακή σύγχρονη συνάντηση. Όλες οι ψηφιακές εργασίες των παιδιών-επιβατών παρουσιάζονται στην ομάδα σε μορφή βίντεο, γίνεται συζήτηση αναστοχασμού πάνω στον κύκλο που προηγήθηκε και τα παιδιά-επιβάτες τραγουδούν την πρωτότυπη σύνθεση (τραγούδι) που διδάχθηκαν στους προηγούμενους σταθμούς.
Διάρκεια προγράμματος: 4 Οκτωβρίου 2021 - 5 Ιουνίου 2022
Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν 6 εργαστηριακοί κύκλοι.
1ος κύκλος: 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 - 7 NΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
2ος κύκλος: 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
3ος κύκλος: 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 & 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 - 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022
(20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ διακοπές Χριστουγέννων & Νέου Έτους)
4ος κύκλος: 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022
5ος κύκλος: 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022
6ος κύκλος: 2 ΜΑΙΟΥ 2022 – 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
- Teacher: Φωτούλα Καρατζάνου
Το διαδικτυακό εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές του πολιτιστικού προγράμματος Art-Wagons είναι ένα «ταξίδι» της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Απευθύνεται σε παιδιά που ζουν κυρίως σε απομακρυσμένες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας ηλικίας 7-12 χρονών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προβλήματα κίνησης, με νοητική υστέρηση, με αυτισμό, με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, με σύνδρομο Asperger, με σύνδρομο Down, με συμπεριφορικές και συναισθηματικές διαταραχές, με μαθησιακές δυσκολίες, με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα, είτε έχουν συμμετάσχει σε μαθήματα Μουσικής στο παρελθόν είτε όχι.
Το εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές ολοκληρώνεται σε 6 κύκλους. Ο κάθε κύκλος διαρκεί 5 εβδομάδες και περιλαμβάνει 5 videos-σταθμούς με οδηγό τη μουσική και θεματική το περιβάλλον (αστικό και φυσικό). Έχει στόχο τη γνωριμία και εξοικείωση με τον κόσμο της μουσικής και παράλληλα την ανάπτυξη της προσωπικότητας με την καλλιέργεια ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.
Το παιδί-«επιβάτης», αφού επιλέξει τον κύκλο (ημερομηνίες ταξιδιού) που επιθυμεί, καλείται να παρακολουθήσει ολιγόλεπτα videos στη διάρκεια των 5 εβδομάδων και να εργαστεί σε απλά ζητούμενα που θέτει κάθε φορά ο εκπαιδευτής-«μηχανοδηγός».
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, το παιδί-επιβάτης υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό ώστε μέσα από τους 5 videos-σταθμούς που αναπτύσσονται πάνω στον θεματικό άξονα «περιβάλλον» (αστικό και φυσικό) να κατανοήσει τις βασικές έννοιες της μουσικής, να εξερευνήσει το ηχητικό περιβάλλον, να τραγουδήσει, να γνωρίσει και να εξετάσει τη λειτουργία μουσικών οργάνων, να δημιουργήσει τα δικά του μουσικά όργανα, να αποδώσει ρυθμικά σχήματα, να εξασκηθεί στην ενεργή ακρόαση, να μετατρέψει το ηχητικό ερέθισμα σε εικόνα και κίνηση, να καλλιεργήσει τη φαντασία του, να αναπτύξει τη συγκέντρωση του και τελικά να δημιουργήσει τη δική του ιστορία.
Ενδείκνυται ιδιαίτερα για παιδιά που αγαπούν το παιχνίδι, τον πειραματισμό, την έκφραση και τη μουσική. Το εργαστήριο τα οδηγεί να ανταποκρίνονται καλύτερα στο τραγούδι, να συνοδεύουν ρυθμικά τη μουσική και να αποκτούν πιο ενεργητική ακρόαση. Βιώνοντας την εμπειρία αυτή, ανακαλύπτουν ότι η μουσική βρίσκεται παντού, είναι βασικό συστατικό της καθημερινής μας ζωής.
Ο τρόπος παρουσίασης είναι ελκυστικός, εμπεριέχει το στοιχείο του παιχνιδιού και της έκπληξης και ταυτόχρονα είναι σχεδιασμένος με γνώμονα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι οδηγίες από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό δίνονται με τρόπο απλό και εύληπτο, ώστε να είναι κατανοητές από όλα τα παιδιά-επιβάτες, ενώ προβλέπεται εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη και ενθάρρυνση σε κάθε παιδί-επιβάτη που το χρειάζεται. Όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο, ο εκπαιδευτής-μηχανοδηγός επικοινωνεί συστηματικά με τον γονέα/κηδεμόνα που υποστηρίζει επικουρικά το παιδί-επιβάτη. Παράλληλα, η σχέση του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού με το παιδί-επιβάτη είναι ενεργητική. Μέσα σε ένα ασφαλές και οριοθετημένο πλαίσιο εκ μέρους του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού, δημιουργείται χώρος ελεύθερης έκφρασης, πειραματισμού και δημιουργικής έκθεσης. Το παιδί-επιβάτης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έχει την ευκαιρία να στείλει εργασίες και να λάβει αντίστοιχα καθοδήγηση, συμβουλές, διορθώσεις και προτάσεις.
Παράλληλα, καθώς το εργαστήριο αυτό εξελίσσεται στο σπίτι, τα μέλη της οικογένειας των συμμετεχόντων έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ενδεχόμενες νέες ικανότητες ή τρόπους έκφρασης του παιδιού ή ακόμη και νέες δυσκολίες και σε κάθε περίπτωση να βιώσουν μαζί του την ευεργετική σχέση της μουσικής με την προσωπική ανάπτυξη.
Στόχος του παιδιού-επιβάτη, αφού ταξιδέψει μέσα από τα 5 videos-σταθμούς, να δημιουργήσει τη μοναδική, προσωπική του ψηφιακή μουσική σύνθεση και να ολοκληρώσει έτσι το μουσικό του ταξίδι.
Οι ψηφιακές μουσικές ιστορίες όλων των παιδιών-επιβατών θα αποτελέσουν τα βαγόνια μιας εικονικής αμαξοστοιχίας (ψηφιακή σύνθεση όλων των μουσικών συνθέσεων) σε μορφή video, puzzle κλπ.
Το «ταξίδι» ολοκληρώνεται με μια ψηφιακή σύγχρονη συνάντηση. Όλες οι ψηφιακές εργασίες των παιδιών-επιβατών παρουσιάζονται στην ομάδα σε μορφή βίντεο, γίνεται συζήτηση αναστοχασμού πάνω στον κύκλο που προηγήθηκε και τα παιδιά-επιβάτες τραγουδούν την πρωτότυπη σύνθεση (τραγούδι) που διδάχθηκαν στους προηγούμενους σταθμούς.
Διάρκεια προγράμματος: 4 Οκτωβρίου 2021 - 5 Ιουνίου 2022
Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν 6 εργαστηριακοί κύκλοι.
1ος κύκλος: 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 - 7 NΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
2ος κύκλος: 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
3ος κύκλος: 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 & 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 - 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022
(20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ διακοπές Χριστουγέννων & Νέου Έτους)
4ος κύκλος: 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022
5ος κύκλος: 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022
6ος κύκλος: 2 ΜΑΙΟΥ 2022 – 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
- Teacher: Φωτούλα Καρατζάνου
Το διαδικτυακό εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές του πολιτιστικού προγράμματος Art-Wagons είναι ένα «ταξίδι» της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Απευθύνεται σε παιδιά που ζουν κυρίως σε απομακρυσμένες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας ηλικίας 7-12 χρονών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προβλήματα κίνησης, με νοητική υστέρηση, με αυτισμό, με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, με σύνδρομο Asperger, με σύνδρομο Down, με συμπεριφορικές και συναισθηματικές διαταραχές, με μαθησιακές δυσκολίες, με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα, είτε έχουν συμμετάσχει σε μαθήματα Μουσικής στο παρελθόν είτε όχι.
Το εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές ολοκληρώνεται σε 6 κύκλους. Ο κάθε κύκλος διαρκεί 5 εβδομάδες και περιλαμβάνει 5 videos-σταθμούς με οδηγό τη μουσική και θεματική το περιβάλλον (αστικό και φυσικό). Έχει στόχο τη γνωριμία και εξοικείωση με τον κόσμο της μουσικής και παράλληλα την ανάπτυξη της προσωπικότητας με την καλλιέργεια ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.
Το παιδί-«επιβάτης», αφού επιλέξει τον κύκλο (ημερομηνίες ταξιδιού) που επιθυμεί, καλείται να παρακολουθήσει ολιγόλεπτα videos στη διάρκεια των 5 εβδομάδων και να εργαστεί σε απλά ζητούμενα που θέτει κάθε φορά ο εκπαιδευτής-«μηχανοδηγός».
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, το παιδί-επιβάτης υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό ώστε μέσα από τους 5 videos-σταθμούς που αναπτύσσονται πάνω στον θεματικό άξονα «περιβάλλον» (αστικό και φυσικό) να κατανοήσει τις βασικές έννοιες της μουσικής, να εξερευνήσει το ηχητικό περιβάλλον, να τραγουδήσει, να γνωρίσει και να εξετάσει τη λειτουργία μουσικών οργάνων, να δημιουργήσει τα δικά του μουσικά όργανα, να αποδώσει ρυθμικά σχήματα, να εξασκηθεί στην ενεργή ακρόαση, να μετατρέψει το ηχητικό ερέθισμα σε εικόνα και κίνηση, να καλλιεργήσει τη φαντασία του, να αναπτύξει τη συγκέντρωση του και τελικά να δημιουργήσει τη δική του ιστορία.
Ενδείκνυται ιδιαίτερα για παιδιά που αγαπούν το παιχνίδι, τον πειραματισμό, την έκφραση και τη μουσική. Το εργαστήριο τα οδηγεί να ανταποκρίνονται καλύτερα στο τραγούδι, να συνοδεύουν ρυθμικά τη μουσική και να αποκτούν πιο ενεργητική ακρόαση. Βιώνοντας την εμπειρία αυτή, ανακαλύπτουν ότι η μουσική βρίσκεται παντού, είναι βασικό συστατικό της καθημερινής μας ζωής.
Ο τρόπος παρουσίασης είναι ελκυστικός, εμπεριέχει το στοιχείο του παιχνιδιού και της έκπληξης και ταυτόχρονα είναι σχεδιασμένος με γνώμονα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι οδηγίες από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό δίνονται με τρόπο απλό και εύληπτο, ώστε να είναι κατανοητές από όλα τα παιδιά-επιβάτες, ενώ προβλέπεται εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη και ενθάρρυνση σε κάθε παιδί-επιβάτη που το χρειάζεται. Όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο, ο εκπαιδευτής-μηχανοδηγός επικοινωνεί συστηματικά με τον γονέα/κηδεμόνα που υποστηρίζει επικουρικά το παιδί-επιβάτη. Παράλληλα, η σχέση του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού με το παιδί-επιβάτη είναι ενεργητική. Μέσα σε ένα ασφαλές και οριοθετημένο πλαίσιο εκ μέρους του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού, δημιουργείται χώρος ελεύθερης έκφρασης, πειραματισμού και δημιουργικής έκθεσης. Το παιδί-επιβάτης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έχει την ευκαιρία να στείλει εργασίες και να λάβει αντίστοιχα καθοδήγηση, συμβουλές, διορθώσεις και προτάσεις.
Παράλληλα, καθώς το εργαστήριο αυτό εξελίσσεται στο σπίτι, τα μέλη της οικογένειας των συμμετεχόντων έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ενδεχόμενες νέες ικανότητες ή τρόπους έκφρασης του παιδιού ή ακόμη και νέες δυσκολίες και σε κάθε περίπτωση να βιώσουν μαζί του την ευεργετική σχέση της μουσικής με την προσωπική ανάπτυξη.
Στόχος του παιδιού-επιβάτη, αφού ταξιδέψει μέσα από τα 5 videos-σταθμούς, να δημιουργήσει τη μοναδική, προσωπική του ψηφιακή μουσική σύνθεση και να ολοκληρώσει έτσι το μουσικό του ταξίδι.
Οι ψηφιακές μουσικές ιστορίες όλων των παιδιών-επιβατών θα αποτελέσουν τα βαγόνια μιας εικονικής αμαξοστοιχίας (ψηφιακή σύνθεση όλων των μουσικών συνθέσεων) σε μορφή video, puzzle κλπ.
Το «ταξίδι» ολοκληρώνεται με μια ψηφιακή σύγχρονη συνάντηση. Όλες οι ψηφιακές εργασίες των παιδιών-επιβατών παρουσιάζονται στην ομάδα σε μορφή βίντεο, γίνεται συζήτηση αναστοχασμού πάνω στον κύκλο που προηγήθηκε και τα παιδιά-επιβάτες τραγουδούν την πρωτότυπη σύνθεση (τραγούδι) που διδάχθηκαν στους προηγούμενους σταθμούς.
Διάρκεια προγράμματος: 4 Οκτωβρίου 2021 - 5 Ιουνίου 2022
Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν 6 εργαστηριακοί κύκλοι.
1ος κύκλος: 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 - 7 NΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
2ος κύκλος: 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
3ος κύκλος: 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 & 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 - 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022
(20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ διακοπές Χριστουγέννων & Νέου Έτους)
4ος κύκλος: 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022
5ος κύκλος: 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022
6ος κύκλος: 2 ΜΑΙΟΥ 2022 – 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022
Το διαδικτυακό εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές του πολιτιστικού προγράμματος Art-Wagons είναι ένα «ταξίδι» της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Απευθύνεται σε παιδιά που ζουν κυρίως σε απομακρυσμένες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας ηλικίας 7-12 χρονών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με προβλήματα κίνησης, με νοητική υστέρηση, με αυτισμό, με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, με σύνδρομο Asperger, με σύνδρομο Down, με συμπεριφορικές και συναισθηματικές διαταραχές, με μαθησιακές δυσκολίες, με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα, είτε έχουν συμμετάσχει σε μαθήματα Μουσικής στο παρελθόν είτε όχι.
Το εργαστήριο Μουσικοί Ταξιδευτές ολοκληρώνεται σε 6 κύκλους. Ο κάθε κύκλος διαρκεί 5 εβδομάδες και περιλαμβάνει 5 videos-σταθμούς με οδηγό τη μουσική και θεματική το περιβάλλον (αστικό και φυσικό). Έχει στόχο τη γνωριμία και εξοικείωση με τον κόσμο της μουσικής και παράλληλα την ανάπτυξη της προσωπικότητας με την καλλιέργεια ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης.
Το παιδί-«επιβάτης», αφού επιλέξει τον κύκλο (ημερομηνίες ταξιδιού) που επιθυμεί, καλείται να παρακολουθήσει ολιγόλεπτα videos στη διάρκεια των 5 εβδομάδων και να εργαστεί σε απλά ζητούμενα που θέτει κάθε φορά ο εκπαιδευτής-«μηχανοδηγός».
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, το παιδί-επιβάτης υποστηρίζεται από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό ώστε μέσα από τους 5 videos-σταθμούς που αναπτύσσονται πάνω στον θεματικό άξονα «περιβάλλον» (αστικό και φυσικό) να κατανοήσει τις βασικές έννοιες της μουσικής, να εξερευνήσει το ηχητικό περιβάλλον, να τραγουδήσει, να γνωρίσει και να εξετάσει τη λειτουργία μουσικών οργάνων, να δημιουργήσει τα δικά του μουσικά όργανα, να αποδώσει ρυθμικά σχήματα, να εξασκηθεί στην ενεργή ακρόαση, να μετατρέψει το ηχητικό ερέθισμα σε εικόνα και κίνηση, να καλλιεργήσει τη φαντασία του, να αναπτύξει τη συγκέντρωση του και τελικά να δημιουργήσει τη δική του ιστορία.
Ενδείκνυται ιδιαίτερα για παιδιά που αγαπούν το παιχνίδι, τον πειραματισμό, την έκφραση και τη μουσική. Το εργαστήριο τα οδηγεί να ανταποκρίνονται καλύτερα στο τραγούδι, να συνοδεύουν ρυθμικά τη μουσική και να αποκτούν πιο ενεργητική ακρόαση. Βιώνοντας την εμπειρία αυτή, ανακαλύπτουν ότι η μουσική βρίσκεται παντού, είναι βασικό συστατικό της καθημερινής μας ζωής.
Ο τρόπος παρουσίασης είναι ελκυστικός, εμπεριέχει το στοιχείο του παιχνιδιού και της έκπληξης και ταυτόχρονα είναι σχεδιασμένος με γνώμονα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι οδηγίες από τον εκπαιδευτή-μηχανοδηγό δίνονται με τρόπο απλό και εύληπτο, ώστε να είναι κατανοητές από όλα τα παιδιά-επιβάτες, ενώ προβλέπεται εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη και ενθάρρυνση σε κάθε παιδί-επιβάτη που το χρειάζεται. Όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο, ο εκπαιδευτής-μηχανοδηγός επικοινωνεί συστηματικά με τον γονέα/κηδεμόνα που υποστηρίζει επικουρικά το παιδί-επιβάτη. Παράλληλα, η σχέση του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού με το παιδί-επιβάτη είναι ενεργητική. Μέσα σε ένα ασφαλές και οριοθετημένο πλαίσιο εκ μέρους του εκπαιδευτή-μηχανοδηγού, δημιουργείται χώρος ελεύθερης έκφρασης, πειραματισμού και δημιουργικής έκθεσης. Το παιδί-επιβάτης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έχει την ευκαιρία να στείλει εργασίες και να λάβει αντίστοιχα καθοδήγηση, συμβουλές, διορθώσεις και προτάσεις.
Παράλληλα, καθώς το εργαστήριο αυτό εξελίσσεται στο σπίτι, τα μέλη της οικογένειας των συμμετεχόντων έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ενδεχόμενες νέες ικανότητες ή τρόπους έκφρασης του παιδιού ή ακόμη και νέες δυσκολίες και σε κάθε περίπτωση να βιώσουν μαζί του την ευεργετική σχέση της μουσικής με την προσωπική ανάπτυξη.
Στόχος του παιδιού-επιβάτη, αφού ταξιδέψει μέσα από τα 5 videos-σταθμούς, να δημιουργήσει τη μοναδική, προσωπική του ψηφιακή μουσική σύνθεση και να ολοκληρώσει έτσι το μουσικό του ταξίδι.
Οι ψηφιακές μουσικές ιστορίες όλων των παιδιών-επιβατών θα αποτελέσουν τα βαγόνια μιας εικονικής αμαξοστοιχίας (ψηφιακή σύνθεση όλων των μουσικών συνθέσεων) σε μορφή video, puzzle κλπ.
Το «ταξίδι» ολοκληρώνεται με μια ψηφιακή σύγχρονη συνάντηση. Όλες οι ψηφιακές εργασίες των παιδιών-επιβατών παρουσιάζονται στην ομάδα σε μορφή βίντεο, γίνεται συζήτηση αναστοχασμού πάνω στον κύκλο που προηγήθηκε και τα παιδιά-επιβάτες τραγουδούν την πρωτότυπη σύνθεση (τραγούδι) που διδάχθηκαν στους προηγούμενους σταθμούς.
Διάρκεια προγράμματος: 4 Οκτωβρίου 2021 - 5 Ιουνίου 2022
Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν 6 εργαστηριακοί κύκλοι.
1ος κύκλος: 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 - 7 NΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
2ος κύκλος: 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021
3ος κύκλος: 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 - 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021 & 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022 - 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022
(20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ διακοπές Χριστουγέννων & Νέου Έτους)
4ος κύκλος: 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022
5ος κύκλος: 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022
6ος κύκλος: 2 ΜΑΙΟΥ 2022 – 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022